Wednesday, June 9, 2010

Potrait

Salam..mngu ni aku dapat tugasan baru, Kyu Zoe (ank sepupu) suruh likis potret awk dia..sebenarnya aku x reti pon lukis potret coz aku x blajar lagi figure drawing,lgpun drw aku krang ckit (x prnh dpat 'A').. t next sem bru blajar..Tapi aku try gak untk lukis potret ni coz aku anggap ni satu pengalaman n untuk tingkatkan skill aku dri dibiar camtu je smpena cuti ni..aku ambil mase kurang lebih 2 mngu untuk siap kan potret ni..tp bkn stp ari aku dok lkis je,tika free je...aku buat rsech kat youtube tgk artis buat potret nmpak cam snag je tp mkn mse beberapa hri gak untk siap..mmg susah coz kna bezakan ton warna dengan mngunakan htam putih je...pngunaan gred  pensil yg sesuai juga perlu untuk tntukan nilai ton dan garisan...dengan mgunakan pensil faber casteel aku dpt siapkan potrait dan inilah hasilnya:

model:  Fatin Azrin


No comments:

Post a Comment